fb-view Garantie, échanges et retours - iServices

    Garantie, ruilen en retourneren


    iServices beleid en garantie voor gereviseerde apparatuur

    Alle producten die bij iServices worden verkocht, omvatten een standaard beperkte garantie, onder DL-nr. 84/2021, van 21 oktober. iServices Refurbished iPhones, MacBooks, iPads en Apple Watch worden gedekt door een beperkte garantie van maximaal 3 jaar, exclusief batterijen (1 jaar garantie).

    De garantieperiode begint op de datum van aankoop. De originele aankoopfactuur (aankoopbon), waarop de aankoopdatum is vermeld, geldt als aankoopbewijs en garantie. Deze garantie dekt de kosten van vervangende onderdelen en arbeid die nodig zijn om de apparatuur weer correct te laten functioneren.


    De Beperkte Garantie dekt niet:

  • Schade veroorzaakt door water of vocht, elektrische schokken, schokken en/of vallen, fysieke schade, gebroken scherm, gebroken, gebarsten of verbogen achterkant;
  • Cosmetische schade, zoals krassen en deuken, bekraste, uitgewiste of verkleurde toetsen en sleutelsymbolen, plastic hoesjes en onderdelen, of schade veroorzaakt door verkeerd gebruik, zoals een kapot LCD-scherm of vlekken veroorzaakt door schurende of op koolstof gebaseerde producten, of drukvlekken ;
  • Defecten veroorzaakt door normale slijtage (bijvoorbeeld: krassen op het scherm, losheid, gaten in USB-connectoren, stroomingangen);
  • Apparatuur die door onbevoegde personen is gewijzigd, gerepareerd en/of aangepast (inclusief uitbreidingen);
  • Apparatuur die zelf of door derden is gerepareerd (inclusief uitbreidingen). Storingen en gevolgen die verband houden met de tussenkomst van een bedrijf of een ander, niet geautoriseerd door iServices, reparatie of poging tot reparatie, technische interventie door personen of reparatiecentra, buiten de Technische Dienst en de iServices-diensten;
  • Als het serienummer van de apparatuur (IMEI), laptop, onderdelen of accessoires wordt gewijzigd, geannuleerd of verwijderd, of onleesbaar wordt gemaakt;
  • Als het garantiezegel is gescheurd of gewijzigd, alle apparatuur of onderdelen daarvan waarvan de labels of serienummers zijn gewijzigd of onleesbaar zijn gemaakt;
  • Schade veroorzaakt door externe elektrische storingen, ongelukken, natuurrampen, opzettelijk of per ongeluk verkeerd gebruik, misbruik, nalatigheid of onjuist onderhoud, of gebruik onder abnormale omstandigheden, als gevolg van het gebruik van de apparatuur voor een ander doel dan normaal gebruik;
  • Schade veroorzaakt door onjuiste installatie of onjuiste aansluiting op een randapparaat (printer, optische lezer, enz.);
  • Reparatie van schade als gevolg van oorzaken buiten het apparaat (bijvoorbeeld een ongeval, schok, stroomschommelingen, oxidatie, aanwezigheid van zand, enz.);
  • Wijziging, om esthetische redenen, van componenten, chassis en display die niet zijn geautoriseerd door iServices;
  • Schade veroorzaakt door transport uitgevoerd door de Klant, of namens hem handelende derden;
  • Gebruik dat schadelijk is voor de instandhouding van het apparaat;
  • Onjuiste installatie van software, en onjuist uitgevoerde of niet uitgevoerde updates wanneer het besturingssysteem daarom vraagt, storing van software van derden;
  • Schade of verlies van programma's, gegevens of verwijderbare opslag, of als er kosten zijn verbonden aan het herstellen van gegevens of programma's;
  • Computervirusinfecties, installatie en gebruik van niet of onjuist geïnstalleerde software;
  • - Wij accepteren geen retourzendingen van oortelefoons;
  • Normale en natuurlijke slijtage van producten, inclusief verbruiksartikelen, onderdelen die periodiek vervangen moeten worden tijdens normaal gebruik van de apparatuur of waarvan de levensduur korter kan zijn dan de duur van de Beperkte Garantie, inclusief, zonder enige beperking, batterijen, opladers of onderdelen en accessoires die specifiek zijn voor het uiterlijk van de apparatuur.

  • De klant mag gekochte producten binnen 14 dagen na ontvangst van de apparatuur ruilen/retourneren, op voorwaarde dat:

  • De producten zijn niet gebruikt;
  • De apparaten behouden hun oorspronkelijke kenmerken en labels intact;
  • De producten zijn compleet. Al het materiaal (aangekochte apparatuur en accessoires, zoals de oplader) dat bij de bestelling hoort, moet samen met de factuur worden geretourneerd;
  • De apparatuur mag geen schade vertonen veroorzaakt door misbruik en moet geformatteerd zijn met de originele instellingen van het apparaat (zonder unlockcode en/of iCloud gedeactiveerd, in het geval van refurbished smartphones).

  • De Klant moet de retournering van de bestelling of garantiediensten aanvragen via e-mail op [email protected], met vermelding van de artikelen die hij/zij wil retourneren of repareren, evenals het bestelnummer of de referentie.

    Na ontvangst van de apparatuur voert het gespecialiseerde team van iServices-technici een reeks tests uit om de staat van het apparaat te bepalen. Als aan alle eerder genoemde eisen is voldaan, kan iServices op de volgende manieren te werk gaan:

  • Binnen 14 dagen de betaalde bedragen terugbetalen via hetzelfde betaalmiddel dat de Klant eerder heeft gebruikt.
  • Ga verder met het vervangen van het apparaat als er zich een probleem voordoet met de apparatuur, wat niet de verantwoordelijkheid van de gebruiker is.
  • Reparatie van het apparaat, zonder extra kosten, van de elementen die door de batterij worden beschermd.

  • iServices behoudt zich het recht voor om retourzendingen niet te accepteren en terugbetalingen te weigeren in de volgende gevallen:

  • Als de geretourneerde artikelen beschadigd zijn of tekenen van gebruik of slijtage vertonen.
  • Wiens serienummer al is geregistreerd/gekoppeld aan een gebruikersaccount.

  • iServices is niet verantwoordelijk voor enige schade die voortvloeit uit onjuist gebruik, misbruik, nalatigheid, slijtage als gevolg van normaal gebruik, aangezien dit soort incidenten niet onder de garantie valt en deze ongeldig maakt.

    Deze voorwaarden zijn geldig voor retourneren en ruilen in Portugal.

    iServices adviseert u altijd om uw gegevens veilig te stellen voordat er reparaties worden uitgevoerd in onze faciliteiten. Zie ons pre-reparatiebeleid.


    Vul het contact in waarmee u gecontacteerd wilt worden:





    loading